דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מניהול מוצרים לניהול לקוחות 

מאת    [ 15/01/2013 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 2034 פעמים ]

כיום רוב הארגונים פועלים בשיווק והמכירות בגישה של ניהול מוצרים. מטרת השיווק והמכירות היא להגדיל את המכירות והרווחיות של המוצרים השונים על ידי הגדלת נתח השוק של החברה. אבל מכיוון שכיום קשה מאוד ליצור יתרון תחרותי במוצר, וישנה תחרות חזקה מאוד ממדינות ייצור זולות, חייבים לזהות דרכים חדשות ליצור יתרון תחרותי. בכדי ליצור נאמנות של הלקוחות לאורך זמן, במיוחד במוצרים הנרכשים יותר מפעם אחת, יש צורך לשנות את הגישה משיווק ומכירות של מוצרים לגישת ניהול הלקוחות.

 בחברות רבות כיום מוחלף תפקיד סמנכ"ל השיווק והמכירות בתפקיד סמנכ"ל לקוחות. מעבר לשינוי בתואר, זהו שינוי בגישה ובאסטרטגיה. שינוי כזה כרוך במספר שינויים מהותיים בצורת החשיבה. אם בגישת המוצרים המטרה היא להגדיל את המכירות, הרווחיות ונתח השוק של המוצרים, בגישת ניהול הלקוחות המטרה היא להגדיל ערך לקוח ונתח לקוח. כלומר יש צורך בשינוי אסטרטגיה, שבה מנסים להרחיב את היקף המכירות לאותו לקוח לאורך זמן, ללא תלות במוצרים.

הבדל מהותי נוסף בגישה הוא שכל הממשקים עם הלקוח נעשים על ידי מחלקת הלקוחות (מה שבעבר היה מחלקת שיווק ומכירות) ואין יותר הפרדה בין שיווק למכירות. מחלקת המכירות היא הגורם איתו נמצא הלקוח במגע, לאורך כל ההתממשקות שלו עם הארגון. ההבחנה בין שיווק ומכירות הולכת ונעלמת והמיקוד עובר לטיפול בלקוח. במקרים מסוימים יש צורך לעשות הבחנה בין סוגי לקוחות שונים, למשל הגדרה של לקוחות אסטרטגיים, אשר זוכים למנהל לקוח אישי. ניתן להגדיר מספר רמות של לקוחות לפי הארגון.

לאחרונה בצענו מספר משימות ייעוץ אסטרטגי לחברות מתחומים שונים, כאשר בכל המקרים זיהינו את הצורך לבצע את השינוי התפיסתי, ללא תלות בענף בו פועלת הארגון. עם זאת, ככל שהארגון פועל בזירה שבה המכירה היא מורכבת ומתמשכת, הצורך לבצע את השינוי האסטרטגי חזק יותר. במקרים בהם נעשה השינוי בהצלחה, הוא הניב תוצאות מרשימות.

בעוד שגישה של ניהול מוצרים בשיווק מפרידה את היחסים עם הלקוח לתחומי פעילות נפרדים: כלי טייס אזרחיים, כלי טייס צבאיים, טילים וחלל, אלתא מערכות, בדק מטוסים. גישה של ניהול לקוחות בשיווק תומכת במערכת היחסים עם הלקוח לאורך כל התהליך משלב גיוס הלקוח, דרך שלב ביצועי הפרויקטים ועד לשימור ולהזמנות חוזרות תוך מענה לכלל הצרכים שלו באופן סינרגטי.

יתרונות הגישה עבור הארגון:


    • התחדשות בעיני לקוחות - שינוי מערך הטיפול בלקוחות בארגון יוערך על ידי הלקוחות הקיימים וייתפס בעיניו כשיפור והתחדשות של הארגון כולו.
    • סינרגיה בעבודת הארגון מול לקוחות - סינרגיה זו תאפשר עבודה יעילה ואיכותית יותר מול לקוחות של הארגון כולו.

גיא פרי 


מנכ"ל, מיצוב - ייעוץ אסטרטגי


טל': 03-510-8801 | פקס: 03-510-8802 | נייד 050-591-1041


href="mailto:guy@mitzuv.comguy@mitzuv.com">">guy@mitzuv.com www.mitzuv.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב